Kdybyste se zeptali, co je pro dÄ›ti a mládež dnes typické, pak by asi jedna z nejÄastÄ›jÅ¡Ãch odpovÄ›dà znÄ›la „videohry“. A je pravdou, že nÄ›kteřà z nich u nich dovedou strávit spoustu Äasu, mnohdy k nelibosti svých rodiÄů. Ti jsou totiž Äasto pÅ™esvÄ›dÄeni, že tato zábava je nejen zbyteÄná, ale také Å¡kodlivá, neboÅ¥ uÄà dÄ›ti násilÃ.
Â
Je pravdou, že na prvnà pohled by se to tak mohlo jevit. Koneckonců, v naprosté vÄ›tÅ¡inÄ› tÄ›chto her nepřátele stÅ™ÃlÃme Äi jiným způsobem likvidujeme, pÅ™iÄemž ona likvidace je mnohdy velmi graficky zobrazena. Mohlo by se tedy zdát, že se tÃm dÄ›ti uÄà násilÃ.
Â
Â
Studie vÅ¡ak ukazujÃ, že tomu tak nenÃ. PoÄÃtaÄové ani jiné videohry nemajà na růst násilnostà dÄ›tà vliv. Mnohem vÃce jej formuje prostÅ™edÃ, ve kterém dÄ›ti vyrůstajÃ, a jeho rodina. Naopak, pokud si dÃtÄ› může svou vnitÅ™nà nahromadÄ›nou frustraci a agresivitu neÅ¡kodnÄ› vybÃt ve hÅ™e, pak je ménÄ› pravdÄ›podobné, že si ji vybije na skuteÄném ÄlovÄ›ku.
Â
Dále se také zjistilo, že i tyto hry uÄà jistým dovednostem. Tou hlavnÃ, se kterou se setkajà prakticky vÅ¡ichni hráÄi a která se jim bude v běžném životÄ› hodit, je bezesporu angliÄtina. PrávÄ› hranà her v tomto jazyce je jednÃm z nejlepÅ¡Ãch způsobů, jak si tento jazyk osvojit, zvláštÄ› když pak zaÄnete komunikovat i s jinými hráÄi, rodilými mluvÄÃmi.
Â
Â
Také nelze opominout, že tyto hry mnohdy nejsou tak jednoduché, jak se na prvnà pohled jevÃ. JistÄ›, na základnà úrovni ano, avÅ¡ak pokud postoupÃme výš, pak již musÃme znát hernà mechaniku, strategii a umÄ›t Å™eÅ¡it komplexnà problémy. A i to jsou dovednosti, bez kterých se dnes neobejdeme.
Â
Lze tedy Å™Ãci, že bychom videohry nemÄ›li zatracovat. SamozÅ™ejmÄ›, i zde vÅ¡ak platÃ, že vÅ¡eho s mÃrou. DÃtÄ› by samozÅ™ejmÄ› u nich nemÄ›lo strávit celý den, avÅ¡ak rozhodnÄ› neuÅ¡kodÃ, když se jimi na hodinku Äi dvÄ› zabavÃ. Věřte, že mu to nakonec jen prospÄ›je.