Hraní her, zvláště pak videoher, je oblíbenou volnočasovou aktivitou. Není tedy divu, že existuje tolik firem, které se zabývají jejich vývojem, prodejem a provozem. A tyto samozřejmě chtějí na svých zákaznících co nejvíce vydělat. To však není tak jednoduché. Proto zde byly vymyšleny nejčastěji používané taktiky, se kterými se zde můžeme setkat. Tou první jsou takzvané DLC, tedy dodatečný obsah. V podstatě, když si koupíte hru, nedostanete ji celou. Později je vydáno její rozšíření, případně hned několik, které je nutné koupit zvlášť. Pokud tedy chcete mít kompletní zážitek, nezbývá vám, než zaplatit nejen za hru, ale také za tyto doplňky. A leckdy se bez nich neobejdeme, takže nám nezbude nic jiného, než zaplatit.
Dále jsou to mikrotransakce. Zde si můžeme koupit nejrůznější předměty do her pomocí skutečných peněz. Takzvané herní obchody dnes nabízí každá hra. Zde by se zdálo, že to není takový problém, neboť zde nikdo hráče nenutí, aby si kupoval něco navíc. Problém je, že leckdy jsou to předměty, které přináší určitou výhodu, kterou ti, kteří si jej nekoupí, nemají. V některých případech v multiplayerových hrách bez nich není možné vyhrát. Ovšem vydělávání peněz neprobíhá vždy tak přímo. Sem můžeme zařadit například v podstatě úmyslné vyvolávání závislosti.
To se děje především u hazardních her, a cílem je přimět hráče, aby zde utráceli stále více a více peněz, což samozřejmě zvyšuje jejich zisky. V neposlední řadě je to vydávání nejrůznějších expanzí. Pokud chcete hrát ten nejnovější obsah, musíte si jej koupit zvlášť, a často za cenu, která odpovídá ceně nové hry. Jistě, není to dobré, avšak bohužel se jedná o velmi častou taktiku, která přináší těmto firmám poměrně velké množství peněz. Je tedy jasné, že ačkoliv hry jsou dobrým způsobem trávení volného času, neznamená to, že na nich nebudou firmy chtít vydělat. A to bychom měli mít vždy na paměti.